On the road - In the air - On the road - In the house

Ik ben inmiddels veilig in Accra aan de 6th Boundary road, het is 12.00, lekker vochtig warmen ik heb het idee dat ik al een hele dag wakker ben.

Gisteren om stipt 10.00 vertrokken naar Schiphol, geen file of wat dan ook dus we waren er om 11.00. Op het vliegveld was ik heel blij toen het meisje bij het inchecken het niet erg vond dat mijn koffer 2 kilo te zwaar was, dus dat was al een pluspunt op zich. Daarna een beetje rondgelopen in de winkeltjes - standaardprocedure - en Jis&Martin en Mar&An opgepikt. Stonden we bij gebrek aan beter - voor de douane dan hè - bij de Burger King in de rij komen opeens Elineke, Rik, Erik en Lennard aan die mij allemaal hadden wijsgemaakt dat ze moesten werken of geen vervoer hadden ofzo, dus niet zouden komen. Dus geweldige verassing natuurlijk, echt superleuk! Ik had wat gestreste en overbezorgde mensen om mij heen - No offence:p- die er van overtuigd waren dat ik echt niet pas om 1 uur langs de paspoortcontrole en douane naar de gate kon gaan. Om 1 uur begon het boarden en ik moest vast nog een enorm eind lopen.. Dus ik braaf om tien voor 1 afscheid genomen van mijn geweldige uitzwaaicomité en maar flink doorlopen. Kwam ik bij de douane hoefde alleen mn laptop eruit te halen, verder geen commentaar over het feit dat hij veeel te zwaar was. Helemaal niet erg. En toen heb ik nog zeker 40 minuten in de gate gestaan, heerlijk warm en vol.. Mjammie.. Maarja, uiteindelijk mochten we het vliegtuig in en ik had een heerlijk plekje achterin bij het raam dus was helemaal goed! Ik zat naast een heel gezellige Canadese jongen genaamd Mike, die in Ghana werkt daar zat ik een tijdje mee te kletsen, verder een beetje filmpjes kijken en genieten van het heerlijke vliegtuigeten. Op een gegeven moment kregen we allemaal een wit en een blauw papiertje uitgedeeld voor de immigratiedienst, waar je allerlei persoonsgegevens, verblijfredenen, adressen en telefoonnummers moest opschrijven. Ik wist dan gelukkig het adres van de Havemannetjes uit mijn hoofd maar telefoonnr.. verder dan +233 700 kwam ik niet dus had zoiets van, wat gaat er nu gebeuren.. Was net blij dat ik veilig en wel in het goede vliegtuig zat;) Mike heeft verder een beetje geholpen met wat het handigst was om in te vullen en toen vlogen we al snel boven Accra. En wat een enorme stad echt huge! Het was 19.00 plaatselijke tijd en donker, dus dat was wel even wennen. Nou verder alles goed en wel veilig geland, Mike wilde graag mijn handbagage van de trap naar beneden sjouwen, primaa. Maar toen stond ik bij de bagageband voor mijn grote koffer en toen kwam er een mevrouw naar mij toe dat ik haar handbagagetrolly had! En ik kijken had ik dus eentje die inderdaad op die van mij leek maar niet de goede.. Gelukkig had zij mijn trolly dus toen hebben we maar even geruild. Erg blij dat zij het had gezien, anders was ik thuis gekomen zonder laptop.. En nog wat kleren.. Daarna dus langs die immigratiedienst, volgens mij hadden die er niet zo'n zin meer in dus even dat papiertje bestudeerd en toen kon ik doorlopen! Nog even langs de bagagecontrole of ik niet toevallig iemand anders zijn tas had meegejat en toen stonden daar Monica, Bert(een collega van René, want die was ziek) Daniëlla en Jan-Nathan al! Toen in het heerlijke Ghanese verkeer waar er zoveel autobanen zijn als er auto's naast elkaar passen en waar iedereen er toetert alsof je akwaaba(hallo) wilt zeggen tegen elke auto op dat moment op de weg. Nog even lekker een roseetje gedronken op de bank en daarna lekker gaan slapen in mijn heerlijke tweepersoonsbedje, want was kapot.

Vanochtend mocht ik heerlijk uitslapen, want ik begin maandag pas officieel. Alleen tegen de tijd dat ik wakker werd was het hier nog steeds vroeg door het tijdsverschil. Even lekker gedoucht en mijn koffers uitgepakt en daarna heb ik de cadeautjes met Daniëlla en Jan-Nathan uitgepakt. Echt schatjes zijn het, maar wat een energie zeg!

Ik moet nog best wel wennen aan de warmte, ook omdat het nu het eind van het regenseizoen is, dus het is wel bewolkt en dat maakt het behoorlijk benauwd. Dat heb ik vannacht geweten ook, hopen dat het vannacht beter gaat. Het is nu inmiddels 6 uur later omdat de stroom tussendoor uitviel en mijn accu niet zo vol was, maar daar kunnen we wel mee leven.

Nou dat was het verhaal tot nu toe, weten jullie allemaal weer even dat ik hier veilig en wel ben aangekomen..

xxJ

Reacties

Reacties

Martin

Juultje,

Ha, nu lekker de eerste.

Fijn dat je zo`n goede reis hebt gehad. Ik weet hoe gebroken je je voelt na al dat gereis.
Gelukkig kon jij het wel "vieren" met een rosé :D.
Suc6 dit weekend.
Liefs Martin en Jis

Suus

Juuuul! Heel fijn om te lezen dat je veilig en wel bent aangekomen! Ik heb aan je gedacht hoor vrijdag!;) Heb je je muur al versierd met de foto's?;P
Fijn weekend en succes maandag!:)
Ke a go rata!
x Suus

Ilse

Juul!
Wat super om al officieel wat uit Ghana te horen! Lekkere Jet-lag ja!;)
En hoe vond je het om eindelijk mijn mooie envelop open te mogen maken in het vliegtuid?
Loveyou, Xxxx

Rik

Hee,

Wat super leuk om dit zo te horen, veilig aangekomen dus:D
en ik vind het nou allemaal al prachtige verhalen, wat een mooi avontuur.

geniet er van en sterkte als je maandag moet beginnen in die warmte.

Xx Rik

Henko

Hé Julia!

Wat goed om te horen dat je veilig in Ghana aangekomen bent! De laptop doet duidelijk zijn werk. ;) Typt fijn hé?.. dat ding.. *heimwee heeft*. Heel veel succes met acclimatiseren en het werk wat op je wacht.

Drukkie,

Henko

Hester

Lieve Juul!

Ah wat spannend allemaal, heel leuk om te lezen ook!
Ben benieuwd naar je verdere verhalen (L)

Heeeel veel plezier chickie!

Dikke kus, Hessie!

Jeroen

Hee,
Leuk om te horen dat je veilig bent aangekomen.
Veel succes daar, maar dat moet wel goedkomen denk.

Xx

Sanne

juuuuuul!

wat fijn dat je goed ben aangekomen!
weer een heerlijk verhaal heb je gemaakt :)

heel veel succes&plezier daaaar!

KUSKUS.

De overbezorgde-check-wel-op-tijd-in boosdoeners :$

Dag lieve Juul!

Gaat het wel goed? Gelukkig was je nog net op tijd in de gate! Stel je voor dat die groep met zwetende stinkende mensen er niet meer had gestaan, wat was je dan gestresst geweest! (Juul gestresst...kan dat?) Enne, zit er niks in je koffer? Misschien was het wel een drugskoerier die je heeft zitten neppen! Ow en vergeet je niet de bijsluiter van de malariapillen te lezen? En ze te slikken natuurlijk! O en niet met enge jongens meegaan hoor, helemaal niet als ze Mike heten!

We zullen werken aan onze ietwat overbezorgdheid, we hebben nog niet zoveel ervaring met reizen en verre landen....

We houden van je!

Liefs An en Mar

papajas

Hoi Juul,

Leuk , weer een bericht van je. we hadden je natuurlijk al voor de telefoon gesproken gelukkig. Die koffers zou ik wat pimpen, zodat verwisseling niet weer kan voorkomen. Voorlopig niet van toepassing.... k heb vandaag in Vlaardingen gepreekt en Marleen Vredeveld gesproken, heb je vroeger veel mee gespeeld.
Leek haar ook heel leuk, Ghana.
Sterkte morgen met je eerste werkdag.
Laat gauw weer wat van je lezen.

xxxpaps

Ellen

Hallo lieve schat!

Wat leuk om je verhalen zo te lezen! Ik ben al heeeeel benieuwd naar al je andere verhalen!
Het is ook erg fijn om te horen dat je veilig aan bent gekomen!!

Ik denk wel veel aan je hoor..wat is je nummer van je mobiel daar?

Nou ik laat nog van me horen hoor liefje!
Daaag! Dikke kus!

oma assen

He wat kun jij goed schrijven,nooit zo!n lang verhaal
van je gelezen.Blij dat je goed aangekomen bent,
en wat een avontuur zo'n reis.
Heb het goed lieve Juul,ik denk aan je,liefs voor jou
Oma

Willemijn

Hee avonturier:)

Fijn dat je veilig bent aangekomen!! Gelukkig met de GOEDE koffer;)

Gisteren hadden wij de Roemenie evaluatie, gek dat je daar niet bij was.. We misten toch echt 1 persoon!!!

Heel veel succes vandaag, je eerste werkdag! Ik hoop dat het je goed zal bevallen en dat je goed met de kids kan opschieten! Geniet!!!

Liefs, Willemijn

Joelle

Hee Juul!

Wauw, wat gaaf om allemaal te horen zeg!
Wat goed dat je veilig bent aangekomen.
En nu hoefde je ook niet tegen jezelf te praten in het vliegtuig, haha!
Ik ga je volgen, en ik ben benieuwd naar de rest van je verhalen :)
Have fun, en geniet!

Liefs!

Ruben

..nu is het écht begonnen joh, je avontuur in Ghana! Werk ze vandaag! Zal wel ff wennen zijn. Geniet ervan en ben benieuwd naar de volgende verhalen!

Evelyn

Heey Juul!

Fijn dat je goed en wel bent aangekomen! Wat een gedoe hè... vliegen(A)
Ik ben vandaag thuisgekomen uit Kreta. GE-WEL-DIG gehad!
Meis, ik ga al je stories lezen!
Succes en geniet ervan!

Kus

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!