Een heleboel Afrika met een beetje stoepkrijt.

.. En toen was het alweer donderdag! Ik zou niet zeggen dat de tijd vliegt, want ik heb genoeg overvliegende vliegtuigen om het mee te vergelijken, maar het gaat wel snel.

Eens even denken, zondag was dus verder een lekker rustig dagje. We hebben 's avonds gebbqued met gasten en als toetje onze heerlijke warme verbrande appeltaart met ijs gegeten. Het stukje was weliswaar wat uitgedund nadat alle verkoolde stukken verwijderd waren, maar verder viel het zeker in de smaak. Toen was het al behoorlijk laat en maandag werd een lange dag, dus na het toetje meteen de kids in bed gegooid.

Maandag was niet zoveel bijzonders, Daniëlla had Nederlandse school dus ik had het rijk alleen met Jan-Nathan. Gingen we de Aristokatten kijken, nou ik waande me zo weer op de bank bij mijn oma in Assen.

Dinsdag ben ik meteen uit school weer gaan hardlopen met Monica, ging heel lekker, daar ben ik wel echt heel blij mee dat ik dat gewoon kan doen. Anders zit je maar de hele tijd op je kont, krijg er ook altijd een lekkere energieboost van. En het is veel leuker hier door de stad hardlopen dan in Nederland, natuurlijk is het chill dat daar bos is, maar hier is gewoon zoveel te zien! Je raakt gewoon niet uitgekeken. Ten eerste de mensen natuurlijk - ik hou sowieso van mensen kijken - maar het is hier zo lekker anders, voornamelijk donkere mensen natuurlijk, maar je ziet ook een heleboel mensen waarvan je denkt, uit wat voor land komt dat dan weer? Nouja, zo kan ik nog wel uren doorgaan over de er-komt-toch-niemand-langs-mijn-kraampje-want-ik-verkoop-niks-interessants-dus-ga-ik-maar-gewoon-liggen-slapen-mensen, de kleding, gesprekken die ik heb met de mensen 's ochtends als ik terug van school naar huis loop.. Heerlijk.

Verder was Jan-Nathan die middag naar de Nederlandse school, dus ik was alleen met Daniëlla. Hebben we een gezellig meidenmiddagje gedaan..

Woensdag gewoon as usual met de kinderen opgestaan, hadden ze heel goed meegedaan; goed doorgegeten, snel aangekleed, zodat ze nog lang voor school op het plein konden spelen. Sta je daar langs de weg om half 8 's ochtends, geen auto te bekennen, laat staan een taxi. Voelde me net in zo'n western voor een schietduel ik miste alleen het bosje takken dat langsrolde.. Waar zijn de taxi's als je ze nodig hebt? Uiteindelijk hebben we er echt 10 minuten gestaan en waren we net op tijd op school.

Monica ging die dag beginnen met een Bijbelstudie met een groep van 25 vrouwen en kende daar ook amper iemand, dus vroeg of ik meeging. Nou prima, altijd leuk om nieuwe mensen te leren kennen en was ook wel even lekker om het huis uit te zijn.

Ik kwam daar, nou er waren 10 vrouwen uit Zuid-Afrika dus ik voelde me meteen op mijn plek, lekker baie gezellig in het Zuid-Afrikaans babbelen.. Was echt heel gezellig! Was op een gegeven moment aan het praten met een vrouw in het engels, was het van so were do you come from? Well, i'm from Holland. Hey me too! Okee dus toen gingen we maar verder in het Nederlands praten. Zij heeft een paar projecten in het noorden van Ghana, want daar is alles veel primitiever en wonen alle stammen. Waaronder weeshuizen, agrarische, scholing en nog een heleboel andere. Woont hier al 11 jaar in een dorpje vlak buiten Accra met 10(!) kinderen, 1 van haarzelf en de rest geadopteerd. Nou dat vond ik natuurlijk helemaal leuk om te horen. Beetje vertellen over dat ik al eens naar Afrika was geweest en wat voor opleiding ik van plan was te gaan doen. Ik werd meteen uitgenodigd om om stage te komen, als ik dat moest. Dus prima, beetje netwerken(A)Nou dat was een gezellige ochtend!

'S Middags Daniëlla en Jan-Nathan weer opgehaald en hadden een enorme berg huiswerk en allebei geen zin. Maar uiteindelijk vonden ze het zelfs leuk, dus ik ben hard aan het motiveren hier! Daarna gingen we met stoepkrijt buitenspelen, eerst een paar keer 4 op een rij gespeeld en daarna heb ik ze 'Ik verklaar de oorlog aan' geleerd. Ging eerst nog wat moeizaam, maar ze werden steeds fanatieker het was echt geniaal, lekker door het stoepkrijt schuiven. Ik hou der van.

Vanochtend weer lekker hardgelopen en verdergegaan met mijn economie dus niet heel bijzonder.. En dat is dan weer zo'n beetje wat er allemaal gebeurt is deze week!

Ciao!

Reacties

Reacties

Martin

He Juul,

Zo te lezen vermaak je jezelf prima daaro.
Leuk om te lezen dat je daar zo snel gewend ben..
Maar hier is het ook nog steeds leuk hoor. Gister de verjaardag van Eef gevierd en zaterdag familie dag.
Ik zal volgende week wel een mail sturen om te vertellen hoe het was.

Dikke kus van je broer :D

PS: is de sms nog aangekomen?

Jisssie

He juultje,

Ik verklaar de oorlog aan ghana! Kom er alleen net niet bij met mn handen. Jammer nou... wat waren wij altijd smerig als we dat spel deden. Verder druk druk druk hier. Maandag iets belangrijks inleveren, en laatste jaar in gegaan. Moet nog wel weer even wennen aan het vroeg mn bed uit:S
Spreek je snel hoop ik!

Kus jis

Elineke

IK HOU DR VAN!

oh juuuuul jebent geweldig!

Willemijn

Super leuk hee!! Klinkt alsof je helemaal lekker op je plekkie zit! Goed teken dat de tijd snel gaat!

Ik heb nog een weekje vrij en daarna begint mijn gestructureerde leven ook weer.. Ga ik beginnen aan mn mode opleiding! Zin in!! Als ik nog afro inspiratie nodig heb dan contact ik jou goed??:D

Geniet met volle teugeeee!!!

martijn

die juul alleen maar positief egt gaaf.

en ik hou der van geniaal

groetjes uit t'veen xx

Geurt

You've got style girl!

Pieter Buist

Ha die Julia

Eigenlijk vind ik het niet leuk om alles te horen. Eigenlijk moet ik jou verhalen niet lezen.
Want dan krijg ik heimwee naar Zuid Afrika. Dan wil ik daar ook weer naar toe.
Ik zie het al voor me al die gekleurde mensen, het is prachtig. De natuur het is prachtig.
Daarom blijf ik je verhalen wel lezen omdat ze leuk zijn om te lezen en dat ik toch een beetje Afrika in huis krijg. Veel plezier met je werk en blijf genieten van Afrika. En, blijf schrijven!

vriendelijke groet Pieter B

Suus

Lieve Juuul!

Ik kreeg je smsje!! Super gaaaf! Ik zat op mn werk en kon toen niet terug smsen en was het later vergeten, i'm sorry! Maar echt leuk joh, die zuid-afrikaners!:)
Hahah, dat appeltaart verhaal komt me bekend voor! Vorige week in friesland hebben wij ook onze appeltaart nogal aan laten branden! (zie hyves voor foto's;P)
Ik vind het echt zo leuk om je verhalen te lezen, ben ook baie blij dat zo regelmatig schrijft! Hoop dat ik dat volgend jaar ook kan..!:)

Ik mis je wel hoor Juul!! Heb zin om met jou en Henko naar de bios te gaan! Beloof me dat we dat nog een keer doen als je terug bent en voordat ik weg ga?

Geniet lekker daar meis!
Ek is baie lief vir jou!
Dikke knuffel,
Suus xx

Walther

Heee daar Juul,

Nou laat ik dan ook maar even van me horen, wel zo leuk hè?
Ik heb al je verhalen doorgenomen, zodat ik een beetje op de hoogte ben ;)
Gaat wel goed lijkt mij zo. Mooi dat dat zo is en je zo vermaakt.
Nou, ik kijk uit naar nieuwe verhalen, maar bovenal zeg ik, geniet ervan!

Liefs, Walther

P.S. Vergeet je niet je mooie schortje af en toe om te doen? (A)

klarieke

heey,
leuk om je verhalen te lezen.
fijn dat je, je zo goed vermaakt.
heel veel plezier nog,
suc6 met alles,
liefs klarieke

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!