Long time.. Skipping.

Zo, het lijkt me tijd om weer eens te gaan bloggen. Als jullie afkickverschijnselen al zo erg worden dat ik mailtjes krijg of ik nog wel leef, lijkt me een kritiek punt. Ik was gewoon even moe van het bloggen en had nou ook niet zoveel stunnings te vertellen.. Dus ik zal proberen het niet al te gedetailleerd te vertellen, aangezien ik dan weer mensen aan te laat op hun werk komen en studie-ontwijkend-gedrag-smoesjes help. Wat jullie vast niet erg vinden, maar toch, i'll try.

Ik hou een dagboek bij van elke dat wat ik met de kinderen doe, daar hebben de vorige twee aupairs ook in geschreven en is wel leuk voor Daniella en Jan-Nathan om te lezen als ze groter zijn. En het komt mij nu heel goed uit, want zo kan ik weer een beetje ophalen wat er de afgelopen tijd is gebeurd.. Ik zal zeker wel wat dingen vergeten, maar die mogen jullie dan thuiszijnde uit mijn onsamenhangende verhalen horen.

Donderdag 30 september. Daniella was 's middags naar de Dutch-school en ik ging met Jan-Nathan een poging doen tot koekjes bakken. Er was namelijk de volgende dag een baking-sale op school, iedereen neemt wat koekjes of taart of wat dan ook mee, dat word dan verkocht op school en het geld gaat naar een of ander doel. Ik dacht altijd dat ik geen ramp in bakken was, maar sinds ik hier ben en al die bakgrage zuid-afrikaanse moeders ervaar, begin ik daar toch ernstig aan te twijfelen. Nou was het misschien ook dom van mij om voor koekjes te kiezen, ipv iets dat ik al veel vaker had gemaakt, maarja leek me wel makkelijk verkopen.. Bij gebrek aan tijd om naar de winkel te gaan en een of andere mix te halen gingen we gewoon saaie koekjes maken met suikerglazuur. Dus gooi alles in een bak en laat Jan-Nathan lekker kneden en daarna in de koelkast. Gingen we toen nog even spelen en douchen en daarna gingen we er vormpjes van maken. Het moment dat we de trap afliepen naar de keuken, BOEM! Duisternis. Okee koekjes maken in het pikkedonker is een beetje moeilijk en de kok was ook al zo aan het worstelen met de pizza in de oven die nu dus uit was, dus dat deden we hem maar niet aan. Kaarsjes aan en gelukkig ging na een tijdje een deel weer aan zodat we de oven even aan konden zetten. Dus wel kunnen eten en kinderen in bed gelegd. Ze konden natuurlijk niet de volgende dag zonder koekjes op school aankomen dus de hele avond koekjes lopen maken met deeg dat inmiddels veel te plakkerig was geworden, wat toch zo'n heerlijk gevoel aan mijn handen was! Uiteindelijk met bloed, zweet en tranen alles op de bakplaat, met glazuur, in de oven, draai aan de knopjes en.. geen licht, warmte of wat dan ook. Geen oven dus. Crap. Toen maar zeer gefrustreerd gaan slapen om mijn wekker om 5 uur te zetten om ze alsnog aan te doen. Sleep je jezelf helemaal uit bed, door de deur, over de overloop, treden af, door de keukendeur, DOET HIJ HET NOG STEEDS NIET! Geen koekjes mee naar school dus, wat ik achteraf niet heel erg vond toen ik alles zag wat al op school was(A) (De koekjes zijn na 3 dagen geen oven in de vuilnisbakgemieterd, dat was het einde van de koekjes.) Sorry voor dit te lange koekjesverhaal, zal beter mijn best doen.

Vrijdag was gewoon, zaterdag had Daniella een glamourparty van een vriendinnetje en Jan en ik gingen ook mee. Dus ik stapte met een prinses en een spiderman in de taxi. De 7-jarige dames kregen een complete make-over inclusief hairextensions, nagelak, make-up en kleren waarna ze allemaal op de high heels van de moeder wiebelend de catwalk afliepen. De droom van elk meisje toch?

Zondag eerst naar de kerk geweest en daarna ben ik gaan zwemmen met Sophie en Pauline in Het Palm Beach hotel, heerlijk even lekker aan het zwembad met een roseetje.. hmm.. Daarna naar hun huis gegaan en uit eten in het enige italiaanse restaurant in de stad: Mama Mia. Zo gezellig! Dat is wat ik zo heerlijk vind aan deze stad, in elk klein hoekje vind je weer iets wat een totaal andere sfeer uitstraald. Je blijft je verbazen. Ook qua winkeltjes, je kan gewoon naar de grote supermarkten gaan als Shoprite en Maxmart, maar uiteindelijk kost het veel meer en het is veel leuker om zelf in alle kleine winkeltjes te gaan kijken wat ze hier nou weer hebben. Ik ging van de week ook met 2 vriendinnen naar een giftshop, want we gingen even wat spullen halen voor het verjaardagsfeestje van haar dochtertje. En ze hadden serieus echt alles wat je maar aan iemand kan geven als kadootje. En zo dicht op elkaar, alle soorten slingers, mutsjes, fluitjes, kaarsjes, speelgoed, overhemden, geurtjes en nog een heleboel dingen.. En dan voor kinderen alles in alle soorten stripfiguren die je kon verzinnen. Daar moet je dus niet met je kind heengaan.

Nou, ik word er niet blij van om het te zeggen, maar ik had dus zoals de meesten al wel weten gelijk over: met mijn tot nu toe gaat alles goed met Jacob. Want die maandagochtend gingen Monica en ik hardlopen en toen stond de poort open.. Dat was dus even schrikken, want je denkt dat je veilig in je huis zit en dan kan iedereen even gezellig komen buurten! En zoals wij al dachten, had Jacob dus al zijn spullen gepakt en was er vandoor gegaan, hij leek ons al niet echt het schoonmaaktype. Dus wij gaan gewoon hardlopen, heb de kinderen naar school gebracht en daarna hadden we een afscheidsfeestje van iemand. Komen we terug, is Rene thuis en verteld dat zijn laptop weg is, mijn laptop weg is en er is nog een camera weg. Bleek dus dat hij niet alleen zijn eigen spullen had meegenomen! Dus Monica naar de politie en de agency gebeld waar die jongen vandaan kwam. Gelukkig konden zij achterhalen aan wie hij het inmiddels al had verkocht - zoals ik al aan alle mensen die ik in nederland had gebeld die dag, omdat ik gewoon heel erg sacherijnig was, dat hij inmiddels al wel halverwege afrika zou zijn - en hadden we het 's avonds weer terug! Helaas was dus wel mijn hele laptop schoongemaakt, tot de drivers toe. Dus daar zit ik nog steeds een beetje mee te kloten maarja, ik heb mijn skype, mijn muziek en mijn internet erop dus overleven zal ik het wel;) En ik heb nu gewoon alles achter slot en grendel, wel jammer dat dat nodig is maarja, hoort erbij.

Oktober is reading month op het AIS en het is kinderboekenweek op de nederlandse school, dus we lezen een heleboel Pinkeltje, Jip en Janneke, Pluk van de Petteflet en alles wat los en vast zit.

Die week is er verder niet zoveel gebeurd, ben vooral druk bezig geweest met proberen alles weer terug te vinden op mijn laptop, wat dus niet lukte.. Dus alles weer overnieuw installeren, wat dan ook een heleboel tijd in beslag nam, aangezien het internet hier soms zoo traag kan zijn..

Zaterdag 9 oktober. Daniella ging op excursie naar de vliscofabriek met de Nederlandse school en ik ging naar het Protea hotel vlakbij, met Jan-Nathan en een vriendje van hem. Dus dat was wel een prettige zaterdag om te werken.. Rustig weekje verder, de school was vrij vrijdag dus we gingen naar het nieuwe huis van een vriendin kijken, zij heeft een jongetje bij Jan-Nathan in de klas dus die kunnen dan mooi elkaar vermaken.. Zaterdag kwamen er twee meisjes spelen, waar we de hele middag spelletjes mee hebben gedaan.

'S Avonds ging ik naar de bios, hadden niet zoveel tijd gehad om te kijken wat er draaide dus had heel snel even een blik op geworpen. Dus wij gingen naar een film genaamd 'Aakrosh', nou ik vermoede het al vanaf dat hij begon, maar het was dus zo'n typische bollywoodfilm. Allemaal lelijke acteurs(A) compleet met heel slechte achervolgingen, special effects en voor je het weet zit je weer in een heerlijk indiaas liedje. Maar was best leuk om een keer te zien, weer een ervaring extra hea..

Zondag 's ochtends naar de kerk geweest en daarna was ik zo moe, dat ik toen Rene en Monica weggingen naar een vriendin, ik maar gewoon lekker thuis ben gebleven.. Lekker rustig begonnen met mijn blog, ongeveer mijn hele familie op de skype gehad en lekker getekend in de zon. Ik hoorde dat het daar ook aardig lekker weer geweest is/is. En ik had nog wel speciaal foto's gemaakt van de lucht vlak voor dat het ging regenen! Maandag en dinsdag waren halve dagen op het AIS, door de oudergesprekken dus om 12 uur alweer naar huis. Dus dat was best pittig, zo met die vrijdag er ook nog bij. Maar is goed gegaan! Dinsdagochtend lekker wezen winkelen - welliswaar kort voor mijn doen, maarja je moet toch wat - en heb zeker wel wat leuke dingen gekocht en leuke winkeltjes gevonden!

Ow, als je van plan was iets te sturen, doe maar niet. Want ik krijg hier sowieso niets thuis, alles gaat naar het postkantoor ergens - waar? - want er zijn nogal wat sraten en huizen zonder naam of huisnummer, dus die hebben gewoon geen adres. Dus je zult hier dus ook nooit iemand post zien bezorgen.. Ik zal eens vragen hoe Rene en Monica dat doen, maar tot die tijd..

Dus niet echt grote avonturen beleefd, maar heb komend weekend vrij en ik heb nog geen idee wat ik ga doen, dus ben benieuwd!

xxJ

Reacties

Reacties

Martin

He Juul,

Ik twijfelde er niet aan dat je nog leefde hoor! En gelukkig hebben we zondag nog even kunnen kletsen over de telefoon.
Leuk om weer eens een verhaal te lezen. Geniet ervan daar en sterkte met je half werkende computer :D
Tot over 8 weekjes
Liefs Martin

Caroline

Hoi

Heerlijk toch dat je "geen stroom" de schuld kunt geven van koekjes waar je toch al je twijfels over had;-) Wat zou ik soms graag zulke smoezen kunnen gebruiken!

Wat lijkt het me rot dat je daar geen mens kan vertrouwen en er zoveel gestolen word, maar wel prettig dat je dat weer zo snel kunt achterhalen en je je spullen weer snel terug hebt!

Maar echt genieten weer zo'n verhaal van jou!!! Niet teveel blog-moe worden dus hé;P

Liefs Caroline

Pieter B.

Ha die Julia

Ik heb de hele dag vrij genomen om jou nieuwe blog te lezen. Nu moet ik daardoor wel komende nacht voor werken maar ach je moet wat over hebben om alles in Afrika bij te houden. Ik zou ook zeer sacherijnig worden wanneer mij laptop en vooral mijn camera gejat zouden zijn. Het lijkt wel een beetje op Nederland, daar wordt ook af en toe wel eens wat gejat. Fijn dat je je laptop weer terug hebt. Wanneer je weer eens wat moet bakken moet je gewoon een oud hollandse cake gaan bakken. Ze weten waarschijnlijk toch niet hoe die smaakt. Nou Julia, geniet van je vrij weekend. Tot de volgende blog. Hier in Nederland gebeurt er niet zoveel behalve dat we weer nieuwe minsters hebben.

doei en de vriendelijke groet van Pieter

Oma Assen

Dag lieve Juul,
We missen je hier,kom nu maar gauw terug.
Volgend weekend ga ik naar Jarts verjaardag.
Veel liefs van Oma

Evelyn

" Dus ik zal proberen het niet al te gedetailleerd te vertellen, aangezien ik dan weer mensen aan te laat op hun werk komen en studie-ontwijkend-gedrag-smoesjes help. "

Ik lees nu pas dat dit over mij gaat...:O Toch lief dat je aan me denkt... hihi!:)
Ben blij dat mn smsje is aangekomen, had vorige week ookal een gestuurd, maar die heb je nooit ontvangen... Ik mis je, bahbah! Nog twee maanden. (ik zeg zelf een paar weekjes, dat lijkt korter!)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!