Alles wat vandaag naar beneden komt, valt morgen niet weer.

Gister was onze officiele baaldag. We gingen blij en uitgeslapen - ik iets minder want onze kamergenoot snurkte keihard, maar iels is daar blijkbaar imuum voor- naar het station en onze trein reed zelfs op tijd weg! We zaten alleen in een trein die we moesten reserveren, wat we dus niet hadden gedaan. Bijna op station venezia santa lucia aangekomen kwam de conducteur toch nog even langs en kregen we allebei een boete van 18euro.. Beetje jammer. Maarja, vol goede moet verder liepen we het station uit en begon het meteen keihard te regenen! Iedereen mag zeggen wat hij wil, maar als het regent is venetie echt lelijk! Hierdoor hadden we de speciale bus naar de camping gemist.. Dus wij een uur wachten in onze action poncho's en maar zo hard mogelijk proberen droog te blijven. Gelukkig was er een groep jongeren uit een of ander oostblok land hun traditionele dans aan het opvoeren, of zo zag het er uit in elk geval, en hadden we iets om naar te kijken. Uiteindelijk bleek dat de speciale bus toen niet meer reed tot 8u dus moesten we met de lijnbus. Ondertussen regende het nog steeds en onze beschrijving was ook al lekker vochtig! Verder klopte hij niet dus hebben we nog een paar keer heen en weer gereden tussen de stations. Maar toen zagen we een bordje verwijzen naar on ze camping en zijn we meteen uitgestapt. In een restaurant gevraagd, 5min lopen zou het zijn. Dus wij echt backpacken, we misten alleen onze bergschoenen want soppende sandaaltjes zijn niet zo relaxed. Die 5min klopten natuurlijk ook niet, maar gelukkig werden we opgepikt door een bus. Ilses idee: zoveel mogelijk nederlandse zinnen met alba d'oro zeggen. En jahoor het hielp! Een jongen ging er ook heen en toen zaten we opeens in de goede bus op de camping! Die avond maakte onze baaldag goed, lekker eten op de camping een heerlijke douche en bedB daarna zijn we nog wat gaan drinken in de bar en heerlijk gaan slapen! Vandaag venetie ingeweest, is toch wel mooi als de zon schijnt;) En we hadden eindelijk onze turkse pizza gevonden! Onder de busrit naar huis zagen we een lidl dus lekker wat eten gekocht, ook voor morgen - jaja, dat kan allemaal, want we hebben hier een koelkast! Wat een luxe- we hebben een lange vermoeiende treinreis voor de boeg naar kroatie morgen! Heerlijke broodjes gemaakt, veelst te lang op de verschrikkelijk trage pc gezeten en nu nog even bij de bar, want hier is wifi.. Owja en het pinautomaat hier op de camping vond ilses pas heel lekker, dus heeft hem maar opgegeten! Konden we er nog wel even bij hebben hoor.. Maar na deze paar tegenslagen gaan we stug door, want we hebben nog lang niet heel europa gezien! Tot in kroatie!

Walther

Ah joh, na regen komt zonneschijn, zeg ik altijd maar!
Achter de wolken schijnt de zon.
Enzo.

Geniet!

Rik

Dat ben ik zeker met walther eens.

leuk om weer verhalen van je te mogen lezen juul.

Succes morgen met de lange trein reis

papajas

Hee meiden

ja t gaat niet vanzelf he zo'n reisje door Europa!
Op naar Kroatië!! Daar is t vast lekker weer.

papajas

Julia

Okee, ik had een veel te lang, maar heel leuke blog geschreven! Maar hij spacete hem bij de plaats Ljubljana en toen was alles weg! Maar we zijn veilig in een heel leuk hostel in de hoofdstad van slovenie! Na ee lange maar geweldig grappige reis.. Maar ik kan nu eenmaal niet Tx achter elkaar hetzelfde schrijven en we moeten morgen om 6.20 met de trein om alsnog naar Kroatie te gaan dus we gaan lekker slapen! Ik kom er op terug! Liefs iels en juul

Tom

Leuk te horen dat het nu al niet meer via schema loopt, zoals je stiekem volgens mij ook wel gehoopt had hé? Hihi. Maak er verder nog wat moois van Juuls, en Iels natuurlijk.

Groetjes aan de Kroaten. En tot je volgende verhaal!

xx