What happens in Hrvatska, stays in Hrvatska

Ik ben vandaag gebeten door een - geen rode, maar een zwarte, hele kleine - mier. In mijn bil! En het deed vet pijn! Denk je rustig op de bus te wachten, moet zo'n beest weer zn frustraties op je uiten. We bewonderen die beestjes omdat ze acht keer hun eigen gewicht kunnen dragen, maar dat is nog steeds niet eens 5 gram. Dus ik ben er klaar mee, ik ben nu officieel anti-mier. Als ik nog hyves had zou ik er spontaan een speciale anti-mierenhyve aanmaken. We zijn nu ondertussen al drie heerlijke dagen in Medulin, een heerlijk dorpje in zuid-istrie aan de Adriatische zee. Even lekker bijkomen van al die treinen en verschillende steden! We verblijden ons elke dag over het feit dat we twee keer zo weinig geld uitgeven dan in de hostels. En dat het hier over het algemeen lekker goedkoop is. We kwamen vrijdag aan op station Pula, waar we wel wat van verwacht hadden, omdat Pula nog best een flinke stad is. Het bleek maar 1 spoor te hebben, de mannetjes die het bemanden waren eigenlijk de hele da zichzelf aan het vermaken en het enige wat we zagen waren kleine jongetjes op mountainbikejes en een stoffige weg. Er kon elk moment een stobolletje voorbij kunnen stuiteren. Na de pitoresk in kinderstijl geschilderde kaart bestudeerd te hebben gingen we maar lekker op stap met onze backpack. Na een heleboel vreemde blikken geincasseerd te hebben - het is nou niet echt wat je noemt een backpackeroord, ligt een beetje uit de richting;) - werd ons de bushalte gewezen. In medulin aangekomen hebben we vriendschap gesloten met de ijscoman op de hoek - later een keer een ijsje gegeten, was niet te vreten, maar hij is erg behulpzaam ondanks dat hij totaal geen engels speekt - hij wees ons waar we heen moesten we liepen langs een geweldige pier naar de camping. Lekker een plekje met veel schaduw en zonder elektriciteit uitgezocht. En dan maar de tent opzetten. Uhm hamer? Niet aan gedacht eigenlijk, helaas zitten er flink wat stenen in de grond, dus springen werd hem niet. Gelukkig hadden we een aardige duitse buurman die dacht: aahh jullie zijn zielige kleine meisjes die geen tent kunnen opzetten ik ga jullie helpen! Met wat moeite gelukt, de tent viel al bijna uit elkaar toen we hem uitpakten namelijk. Het voordeel is dat we hem woensdag lekker in de container gooien en ik dan 2x zoveel ruimte in mn backpack heb! En daar stonden we dan op de camping, we zijn erg creatief met alles. Want we hebben natuurlijk niet alle handige camping spullen.. Eerste avond heerlijk uit eten geweest met geweldig uitzicht. We kregen zelfs nog een abrikozenlikeur van het huis;) Zelf de meest geweldige koude wraps gemaakt en de dag erna pizza gehaald. En dan gingen we aan de pier bij de ondergaande zon zitten. Dat is het meest luxe etentje wat je kan hebben! Morgen gaan we echt plaatstelijke vis eten en overdag lekker waterfietsen! Verder hebben we heel veel in de zon gelegen natuurlijk, twee waterluchtbedden gekocht, want de matjes hadden de reis niet echt overleeft en we zijn vandaag lekker naar Pula geweest.. Een paar heerlijke dagen dus! En woensdag op naar Budapest! Nu gaan we lekker een terrasje pakken als iels klaar is met bellen met Michiel;) We houden jullie op de hoogte! Xxj+i

Martin

Haha, wat een frustratie voor een mier! Gelukkig was tie niet giftig.
Fijn dat jullie nog steeds genieten. Heb ook zin in vakantie als ik dit lees. Nog 4 weken, dan zitten we lekker in Barcelona.
Liefs martin :D

Gar