Our tent will love the container

Vol goede moed stonden we vanochtend op om weer door te reizen naar Boedapest. Alleen zijn we nu alweer bij de bushalte 500 meter verderop gestrand. Wat dus een perfect moment is om alvast een stukje blog te schrijven! Dinsdag zou onze laatste dag op de camping geweest zijn, dus hadden we deze dag natuurlijk vol leuke dingen gepland! Maar eerst gingen we nog even lekker wassen, want daar hadden we de ruimte nu nog voor. - Nee, wassen is niet leuk, met de hand in koud water al helemaal niet, maar je moet toch wat - Daarna naar de receptie om hostels in Boedapest en Zagreb te zoeken - na het Ljubljana verhaal zoeken we nu ook maar alvast een halverwege, voor het geval dat we ergens stranden;) - en natuurlijk naar de trein- en busverbindingen, ook altijd handig! Het viel een beetje tegen hoe lang het nog reizen was naar alles, daarom hebben we Praag ook ingelast. Maar vanaf daar was het nog steeds 20u reizen naar Kopenhagen en dat werd wel behoorlijk pittig. Dus op een helder moment die dag hebben we Kopenhagen maar van onze reis geschrapt! Best een opluchting vonden we wel, we doen wel een andere keer een rondje Scandinavië.. We hadden ook nog 4 pakjes geweldige crackertjes en die moesten echt op voordat we weggingen, dus toen hebben we maar besloten om nog een dag te blijven.. Omwille van de crackertjes hoor, we wilden helemaal niet nog een hele dag rondhuppelen in onze bikini met 30 graden.. Die middag gingen we waterfietsen, wat heerlijk was en daarna lekker een Mojito op ons cocosnotenterrasje gedronken. Daar raakte we aan de praat met wat duitse jongens, wat erg gezellig was en waar we toen de rest van de middag mee gevolleybalt hebben in de Adriatische zee - blijft leuk klinken - en 's avonds bij het cocosnotenterras rondgehangen. Iels en ik denken op dit punt al hetzelfde, dus het is ook wel even lekker wat anders te horen;) Ergens tussendoor gingen we samen eten, we wilden vanavond vis - moet toch wel als je bij de zee zit - dus op het terras van een erg schattig restaurantje allebei een heerlijke fishplate gegeten met alles erop en eraan! Woensdag heerlijk uitgeslapen en een beetje op de zee gedobberd op onze luchtbedjes, een heerlijke laatste dag! Vanochtend dus chop, chop uit bed, alles inpakken, naar het winkeltje ontbijt halen, tent afbreken en toen waren we even de laatste dingen in onze handbagage aan het doen en hoorden we opeens een heel vreemd geluid.. En. Het kwam uit mijn backpack! De mousse! Dus zsm alles eruit getrokken en jahoor daar was het dan een wit slagveld overal doorheen - wat hou ik toch van mn ziploczakken waar al mn kleren inzaten - kon ik weer opnieuw beginnen met inpakken. Maar ik was wel 2 flessen mousse lichter.. Tip 1000: Stop nooit mousse onderin je backpack, dat kan de druk en de warmte niet aan waardoor hij ontploft. Hierdoor waren we natuurlijk wat tijd verloren, dus heel snel de tent en matjes in de container, uitchecken en naar de bushalte, waar de bus net wegreed natuurlijk. Het was een goede tijdsplanning, alleen niet berekent op ontploffende moussebussen. En het welbekende fenomeen dat de bus altijd te laat is behalve als jij dat ook bent speelde natuurlijk ook weer op. Maarja, gelukkig konden we terrecht op het terras van onze grote vriend de ijscoman, om daar lekker een uur en twintig minuten te wachten. Eigenlijk nog langer, want nu kwam hij natuurlijk braaf te laat. Bye bye tent, matjes, mieren die we nog niet uit wraak verbrand hebben, veel te zout water, mannetjes die elke avond hetzelfde naar je roepen en het gras wat kriebelt en prikt. Het was geweldig, maar er is een tijd om te komen en te gaan. De wind - en natuurlijk de bus waar we nu inzitten - waait ons weer verder, deze keer over Zagreb naar Boedapest. Tabee!

Mar

He meissies! Heerlijk verhaal, wat verlang ik naar zon, zee en strand als ik dit lees! Over de mousse, tip 1001: neem geen mousse mee, je gaat backpacken! (foei, die heb ik helemaal niet op je meeneemlijstje gezet) Als het zo doorgaat - met het weggooien van spullen en verwerven van nieuwe inzichten - verwacht ik over een week zeer verstandige, verreisde en verwilderde meisjes op de stoep!

ps. was het wassen in de ziplockzakjes niet gelukt?!
Veel plezier in Zagreb en Boedapest!

Liefs en een hug van je zus!

Walther

Leeeuk! Tip 1002: vergeet make-up ook gewoon, lekker puur natuur, dikke prima!

Het klinkt allemaal goed en het is ook nog leuk om te lezen, wat willen we nog meer?
Nou eehhh, ik zou niet bezwijken onder de druk in je backpack hoor :)

Enjoy en pas goed op jullie zelf!

Papajas

He meiden,

Kopenhagen geskipt, dat is drastisch, maar ook praktisch. Goeie reis verder.

GRtz paps

Annet

Ben ik blij dat ik geen mousse gebruik!
Groetjes en goede reis verder,

Annet