Buda en Pest

En ja, ik heb medelijden met jullie, omdat ik zoveel verhalen op mn blog plaats. Die jullie natuurlijk allemaal moeten lezen, maar er gebeuren gewoon zoveel irritante, geniale, grappige dingen elke dag dat ik het gewoon moet opschrijven. En als ik in een boekje schrijf krijg ik een lamme hand en kunnen we niet een heleboel mensen tegelijk geruststellen dat het goed met ons gaat. Dus dan nog maar een verhaal erbij.. Maar we hebben nog maar vijf dagen, dus zoveel zullen er niet meer komen;) Nadat we de bus vanuit Medulin naar Pula hadden gemist, hadden we eigelijk al meteen besloten de nacht in Zagreb door te brengen. Behalve als er toevallig een nachttrein reed waar we niet voor hoefden te betalen. Wat dus niet het geval was, dus na vijf uur in de bus door het mooie Kroatie gereden te hebben, kwamen we aan in Zagreb. Wat eigenlijk ook een heel leuke stad is! Tot onze blijdschap hoefden we niet te betalen voor de reis naar Budapest de volgende dag. we hadden erg snel ons hostel Lika in Zagreb gevonden! Wat weer een verhaal apart is. weer heel anders dan alles wat we gehad hebben. We stonden voor het hek, we mochten alleen niet naar binnen, want de eigenaar Marco was ergens aan het fietsen of stiekem gewoon ergens in een bar, wat ook heel goed mogelijk was. We stonden dus over het hek heen te praten met Damian, iemand die daar ook bleef en we moesten Marco maar bellen. Gelukkig werden we toen binnengelaten en was het meteen erg gezellig. Erg veel en allemaal verschillende nationaliteiten en we hebben met zn alles Kroatisch gebbqt in de tuin. Daarna hebben we de rest van de avond kletsend door gebracht op de trap voor de ingang en in de bar om de hoek. Niet te laat gemaakt, want we hadden zeven uur treinen voor de boeg de volgende ochtend. Geprobeerd zoveel mogelijk kuna's op te maken in de supermarkt en bakker en op naar het treinstation. Erg netjes op tijd, de trein natuurlijk weer te laat. Toen was onze rechtstreekse treinreis opeens onderbroken door een stuk in een saunabus, maar dat hebben we gelukkig ook overleeft! In de trein onszelf voornamelijk vermaakt door kaartspelletjes totdat ons heerlijke oost-europese treintje met naar beneden schuifbare raampjes heel vol werd. En we 2 hongaarse stellen bij ons in ons geownde coupeetje kregen.. En die vrouw haalde serieus geen adem onder het praten, ik snap gewoon niet hoe je twee uur aan een stuk door kan praten;) In Budapest aangekomen eerst maar eens een pinautomaat gezocht - wat nog een hele toer was -en daarna een lekkere biologische cappuccino gedronken, we zijn niet bekeerd ofzo hoor, dat was gewoon de dichtsbijzijnde;) met de tram gelukkig heel snel ons hostel gevonden, wat ook noet heel vreemd is aangezien het gebouw schuin doormidden gedeeld is door de grens van fel geel met rood. Maar leuk hostel, we hadden geen zin meer om weg te gaan. - toppunt van luiheid: 7 uur zittend in de trein, zittend in de tram, eten besteld, zittend etenn, zittend wijn drinken en toch maar niet liggend slapen. - dus had de jongen achter de balie echt hongaars eten voor ons besteld. Wat heel lekker was! En al met al blijft reizen toch wel vermoeiend.. Gelukkig is 6ongarije een erg mooi land, dus genoeg om naar te kijken! Vandaag heerlijk Boedapest ingeweest! Lekker cultureel - of culinair, wat iels het liefst zegt;) - gedaan, allerlei kastelen bezocht en bij de donau gezeten. Daarna op het eiland in de Donau geweest, wat bijna alleen uit park bestaat, echt heel mooi! Nog even wezen shoppen en daarna prper ongeluk in een poepchic restaurant beland, waar we constant de slappe lach hadden. Er werd zelfs omdat we het vergeten waren onze stoffen servet voor ons onder ons bord vandaan gehaald en op onze schoot gelegd. Hallo, we hebben een kort broekje aan, waar hebben we een servet op onze blote benen voor nodig? Is dit een soort hint naar degelijkheid? Was wel lekker, maar we voelden ons nou niet echt op ons gemak. Geef ons maar lekker goedkope rose in ons hostel in plaats van een hele dure fles! En iels had ook nog buikpijn achteraf! Dat was het zo'n beetke, we zijn nu lekker chillen in ons hostel en gaan morgen lekker de hele dag naar een Hongaars badhuis! Xxj+I

Mar

hihi, poepchic restaurant! dat had ik wel willen zien :D hadden ze jullie bij binnenkomst niet al moeten weigeren met jullie korte broekjes? ;)

oke, hele belangrijke vraag: waar blijven de foto's?? het zijn echt leuke praatjes, maarre ik ben altijd meer van de plaatjes :D

Kus mar!

Papajas

He meiden

Wij gaan lekker met t vliegtuig :-)
Wel een zware conferentie natuurlijk.
Doe voorzichtig de laatste dagen.

Grtz paps